Masu ve vlastní šťávě z letákové akce chyběla až pětina masa
Tisková zpráva SZPI ze dne 5. 4. 2018.
Systematické falšování mimořádného rozsahu zjistili inspektoři SZPI při kontrole masných výrobků uváděných na trh jako tzv. „Jedinečná nabídka“ v letákové akci prodejce Penny Market v březnu 2018.
U níže uvedených pěti šarží masných konzerv – od výrobce Pamapol S.A., ul. Wielunska 2, 97-438 Rusiec, Polsko – aktuální výsledky rozborů v laboratořích SZPI potvrdily významně nižší než na obalu udávaný obsah masa:
SÝPKA Šlechtická Maso ve vlastní šťávě, 300g, DMT: 22. 02. 2020 L2315
Na etiketě potraviny byla uvedena informace 89 % masa, laboratorním rozborem byl zjištěn obsah masa 69,3 %.
SÝPKA Šlechtická Maso šlechtické se šunkou, DMT: 22. 02. 2020 L2291
Na etiketě potraviny byla uvedena informace 86 % masa, laboratorním rozborem byl zjištěn obsah masa 68,7 %.
SÝPKA Šlechtická Maso ve vlastní šťávě, 300g, DMT: 22.02. 2020 L 2303
Na etiketě potraviny byla uvedena informace 89 % masa, laboratorním rozborem byl zjištěn obsah masa 73,4 %.
SÝPKA Šlechtická Maso šlechtické se šunkou, DMT: 21. 02. 2020 L2282
Na etiketě potraviny byla uvedena informace 86 % masa, laboratorním rozborem byl zjištěn obsah masa 71,5 %.
SÝPKA Šlechtická Maso šlechtické se šunkou, DMT: 21. 02. 2020 L2254
Na etiketě potraviny byla uvedena informace 86 % masa, laboratorním rozborem byl zjištěn obsah masa 66,9 %.
Ústřední ředitel SZPI Ing. Martin Klanica zdůrazňuje: „SZPI považuje za zcela nepřijatelné, pokud některé subjekty na trhu dosahují pro spotřebitele atraktivních cen díky zfalšování obsahu, kdy klamavě sníží podíl nejnákladnější složky potraviny a tyto výrobky jsou následně ve velkých objemech nabízeny v rámci tzv. letákových a slevových akcí. Aktuální zjištění pěti nevyhovujících šarží podobných výrobků od jednoho výrobce ukazuje, že nejde o náhodu a některé subjekty povýšily falšování na nástroj konkurenčního boje. SZPI bude v kontrolách tohoto druhu pokračovat v nesnížené intenzitě napříč potravinářskými komoditami.“
Potravinářská inspekce prodejci uložila přechodné opatření, aby veškeré další šarže výrobků „Sýpka šlechtická Maso ve vlastní šťávě“, „Sýpka šlechtická Maso šlechtické se šunkou“ a výrobků obdobného charakteru tedy „vepřové konzervy“ – výrobce Pamapol S.A., Polsko před uvedením na trh nechal na vlastní náklady analyzovat v akreditované laboratoři a nemohlo tak docházet ke klamání spotřebitele.
SZPI zahájí s kontrolovanou osobou správní řízení o uložení pokuty.
Zpracoval: Mgr. Pavel Kopřiva, tiskový mluvčí, tel.:+420 542 426 633