Jak správně značit potraviny? Bezplatné semináře s Regionální potravinou
Tisková zpráva SZIF
Semináře pro zájemce o soutěž Regionální potravina
Praha 19. února 2020 – Producenti potravin v jednotlivých krajích se budou moci opět ucházet o značku Regionální potravina. Blíží se totiž jedenáctý ročník stejnojmenné prestižní soutěže. Aby byli zájemci na klání o ocenění, které propůjčuje vybraným potravinám značku kvality, výjimečnosti a původu surovin, co nejlépe připraveni, pořádá pro ně Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) spolu s Ministerstvem zemědělství (MZe) a dozorovými orgány bezplatné semináře „Jak správně značit potraviny?“.
Cílem těchto seminářů, na kterých vystoupí zástupci SZIF, MZe, Státní zemědělské a potravinářské inspekce a Státní veterinární správy, je předat výrobcům nejen informace k účasti v soutěži, ale také seznámit je s novými legislativními úpravami v potravinářství. Dozorové orgány dále vysvětlí, jaké jsou největší problémy s označováním výrobků a předvedou i praktické příklady. S přednášejícími bude možné konzultovat také konkrétní případy značení jednotlivých výrobků. První seminář se koná 5. března v Plzni, poslední 16. dubna v Olomouci. Zájemci se mohou přihlásit na www.foodnet.cz/rp.
Pokud jste malý nebo střední producent potravin a umíte z místních surovin vyrobit kvalitní výrobek, pak se určitě do soutěže Regionální potravina přihlaste. Ve 13 krajích ČR bude porota vybírat vítěze v každé z devíti kategorií. Produkty, které se utkají o ocenění, musí být v daném kraji vyrobeny, a to z místních surovin. Jejich podíl je stanoven nejméně na 70 %; hlavní surovina přitom musí být 100% tuzemského původu. Značka se udílí na 4 roky a v současné době ji má 413 výrobků od 317 výrobců. Regionální potravina je projekt Ministerstva zemědělství; SZIF značku administruje.
Proč usilovat o značku Regionální potravina? Přispívá k propagaci výrobku a jeho důvěryhodnosti v očích spotřebitelů. Soutěž je doprovázena informační kampaní, která má za cíl podpořit domácí producenty lokálních potravin a motivovat zákazníky k jejich nákupu v obchodech, na farmářských trzích či přímo u výrobců. Oceněné výrobky a jejich producenti získají kromě možnosti využívat značku Regionální potravina také další podporu, například prezentaci v propagačních materiálech, účast na výstavě Země živitelka či dalších veletrzích, ochutnávkách na různých akcích v krajích a podobně. Zároveň je doprovázeno komunikací v tisku, sociálních sítích, televizi a rádiích.
Více informací je k dispozici na www.regionalnipotravina.cz.
Lenka Rezková
tisková mluvčí SZIF
Zdroj: SZIF