Hodnocení německého potravinového portálu pro spotřebitele
Vydáno: 13. 4. 2012
Autor: Ing. Irena Suková
Německý portál kromě informací zaměřených především na pochopení údajů při označování umožňuje, aby spotřebitelé upozorňovali na nesprávně uvedené údaje.
(ÚZEI, Agronavigator.cz) – Portál lebensmittelklarheit.de, který je podporován Spolkovým ministerstvem pro výživu, zemědělství a ochranu spotřebitele (BMELV), má za cíl pomoci spotřebitelům, jak využívat informace uvedené na obalech potravin.

Podle BLL jsou při předávání informací směšovány dojmy a fakta, mnohá vyjádření jsou diskreditující.
Ochránci spotřebitelů (vzbv) jsou překvapeni především velkým ohlasem, který portál vyvolal mezi obyvatelstvem. V jedné tiskové zprávě vzbv se dále uvádí, že i výrobci konstruktivněji reagují na kritiku ze strany spotřebitelů. O fungování portálu informuje interní dokument vzbv: „Po 100 dnech bylo sítí zachyceno 72 výrobků a dalších 920 hlášení je ve fázi vyřizování. Z těchto 920 však jen polovina sem svým významem patří. Z 35 % spotřebitelé zadávají svá hlášení do rubriky přísady a přídatné látky. Bez ohledu na kategorie je častým tématem „Clean Label“ (tzn. bez aditiv) nebo zobrazení ovoce na obalu bez toho, aby ovoce bylo v seznamu složek.
Dtsch. Lebensm. Rdsch., 107, 2011, č. 12, s. 553
[http://www.agronavigator.cz/UserFiles/Image/Pisanova/logo Agro.png]Web-portál Agronavigátor podléhá licenci Creative Commons (Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla).
Články lze šířit pouze s uvedením původní citace a s uvedením zdroje ÚZEI, Agronavigator.cz.