Fond spouští „Akademii kvality“, začíná velkou letní soutěží
Tisková zpráva SZIF ze dne 12. 7. 2016.
Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) spouští edukativní kampaň na podporu kvalitních potravin, která tematicky i obsahově volně navazuje na dřívější podporu národní značky kvality KLASA. Jejím cílem je seznámit spotřebitele s benefity kvalitních potravin a zejména pak edukace spotřebitele. Kampaň je rozdělena do několika tematických okruhů, se kterými budou spotřebitelé v následujících dvou letech postupně seznámeni. Prvním z témat jsou mléčné výrobky, následovat budou např. maso, zelenina, pečivo či lahůdky. Začátek kampaně odstartovala 11. července spotřebitelská soutěž. Hlavním komunikačním pilířem celého projektu jsou webové stránky www.akademiekvality.cz. Maskotem a průvodcem kampaně je panáček kvality.
Soutěž poběží od 11. 7. do 28. 8. 2016. Mechanika spočívá v zakoupení mléčných výrobků označených značkami kvality (Klasa, Regionální potravina, Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou, Bio) nejméně za 100 Kč na jeden nákup. Soutěžící se musí následně registrovat na webových stránkách Akademie kvality a zaslat fotky zakoupených produktů a schovat si účtenku za jejich nákup.
Čeští spotřebitelé se při nákupu potravin stále primárně orientují podle ceny, bez ohledu na kvalitu potravin, případně neumí kvalitu dostatečně definovat a rozpoznat. Výsledkem úspěšné komunikace by měla být změna v preferencích zákazníka, kdy bude při nákupu upřednostňovat potraviny s garantovanou kvalitou.
Každý týden navštíví výherce promotým společně s maskotem kvality. Za každý mléčný výrobek označený soutěžním logem a za platnou účtenku získá výherce cenu v hodnotě 1.000 Kč. Maximální výše výhry na jednu soutěžní účtenku je cena v hodnotě 5.000 Kč. V závěru soutěže proběhne slosování všech došlých odpovědí a 3 výherci obdrží ledničku plnou kvalitních mléčných výrobků. Nejrychlejších 15 000 soutěžících obdrží poštou magnetku s nákupním seznamem na ledničku s maskotem kampaně – panáčkem kvality. Kompletní pravidla jsou uvedena na http://www.akademiekvality.cz/.
Realizaci kampaně mají na starosti agentury McCann-Erickson Prague (strategie, kreativa, PR, sociální sítě), 1 YEAR & MORE PRODUCTION (realizace) a Knowlimits (mediální část). Předpokládaný rozpočet pro letní kampaň je 16,8 milionu korun (včetně médií).
Vladimíra Nováková
tisková mluvčí SZIF
Zdroj: SZIF