Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách

Přidat článek Celý život bojujeme proti chronickým zánětům nízkého stupně do kategorie

Aktuality > Aktuality

Celý život bojujeme proti chronickým zánětům nízkého stupně

Vydáno: 23.8.2022
Tisk článku
Autor: CZVP SZÚ
Informace a doporučení Centra zdraví, výživy a potravin SZÚ

Vědecké znalosti prokázaly, že chronický zánět nízkého stupně se může stát vážným problémem našeho zdraví. Přispívá ke vzniku kardiovaskulárních onemocnění, rakoviny, cukrovky 2. typu, komplikuje léčbu astmatu, alergií, autoimunitních onemocnění, revmatoidní artritidy, lupusu, roztroušené sklerózy, lupénky a dalších onemocnění. Tři z pěti lidí na světě umírají na onemocnění související se zánětem. Bojujte proti zánětu! Naštěstí existuje spousta možností, jak se zánětu bránit.

8 zásadních strategií jak omezit záněty v těle

  1. Dieta je jedna z důležitých obran proti zánětu. Existuje mnoho diet, které nejsou vědecky podložené. Na našem webu SZÚ jsou některé možnosti stravování, které pomáhají potlačit zánět.
  2. Prostě potřebujete pohyb. Boj proti zánětu odhaluje, kolik překvapivě málo aerobního cvičení je potřeba ke snížení hladiny zánětu. Ale pozor! Příliš mnoho cvičení může ve skutečnosti vyvolat zánětlivou reakci.
  3. Kontrolujte svou hmotnostObjevte jednoduché strategie, které vám pomohou snížit množství břišního tuku. Ten produkuje prozánětlivé chemické látky.
  4. Dopřejte si spánek. Nedostatečný spánek vás připravuje o energii a produktivitu, ale také zvyšuje záněty. Je to obzvláště nebezpečné pro zdraví srdce. Dostatečný  a osvěžující spánek je pro zdraví velmi důležitý.
  5. Dobrá nálada a pozitivní psychologie je hodně důležitá. Je lepší být optimistou a mít pozitivní myšlení. Můžete lépe zvládnout těžká období. Nemoc, smrt v rodině, rozchod/rozvod, přichází bez vyzvání a každý z nás jimi v životě prochází. Je jen na nás, jak se s nimi vyrovnáme.
  6. Překonejte chronický stres. Chronický stres může podnítit rozvoj zánětu a způsobí vzplanutí problémů, jako je revmatoidní artritida, kardiovaskulární onemocnění, deprese a zánětlivé onemocnění střev. Často se dostáváte do citlivých období, třeba o svátcích, kdy si vše uvědomujete s větší intenzitou.
  7. Omezte alkohol. Pokud jde o zánět, může být vaším přítelem, nebo nepřítelem. Trocha alkoholu je (ne)užitečná, ale kolik je už přes čáru, abyste udrželi zánět pod kontrolou.
  8. Přestaňte kouřit. Odborníci tvrdí, že zbavení se tohoto zlozvyku může vést k dramatickému snížení hladiny zánětu během několika týdnů. I když jste se již dříve pokoušeli přestat kouřit, je potřeba se stále pokoušet opět přestat a vytrvat.

Těchto 8 kroků zařaďte do svého života. Čím dříve, tím lépe!

Prof. J. Ruprich, CZVP SZÚ, 22. 8. 2022


Zdroj: SZÚ


Foto: Shutterstock 

Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2021