Nová kampaň pod názvem „Action on Sugar“
Kampaň se snaží řešit současnou celosvětovou epidemii obezity a diabetu snížením obsahu cukru v potravinářských výrobcích.
Globální kampaň na snížení vysoké hladiny cukru v potravinách a nápojích
Nová globální kampaň, sdružující odborníky a politiky, se snaží řešit současnou celosvětovou epidemii obezity a diabetu snížením „zbytečně vysoké“ hladiny cukru v potravinářských výrobcích a nápojích.
Kampaň s názvem „Action on Sugar“ je zaměřena na potraviny, které mají vysoký obsah cukru, ve snaze přimět průmysl ke snížení obsahu cukru v těchto výrobcích.
Skupina, vedená mezinárodními odborníky na metabolismus a obezitu, si klade za cíl, aby spotřebitelé byli lépe informováni o „skrytých cukrech“, a aby došlo ke snížení obsahu cukru o 30 % v příštích třech až pěti letech u potravin a nápojů obsahujících přidané cukry.
„Cukr je něco jako nový tabák„, řekl profesor Simon Capewell z University v Liverpoolu. „Všude okolo nás jsou „cynickým“ průmyslem, zaměřeným na zisk a ne zdraví, vnucovány nic netušícím rodičům a dětem sladké nápoje a nezdravé sladké potraviny.“
Kampaň zaměřená na cukr bude následovat podobnou již uskutečněnou kampaň s názvem „Action on Salt and Health“ zaměřenou na sůl, díky níž se ve Spojeném království (UK) podařilo snížit podíl soli v průmyslově zpracovaných potravinách o 15 % v průběhu 10 let.
Professor MacGregor řekl: „Nyní se musíme vypořádat s epidemií obezity jak ve Spojeném království, tak celosvětově. Musíme začít s jasně srozumitelným a strukturovaným plánem na pomalé snížení množství kalorií, které lidé konzumují, pomalým snižováním přidaného cukru v potravinách a nealkoholických nápojích. Jedná se o jednoduchý plán, který dává jasné podmínky potravinářskému průmyslu.“
„Pro snížení zcela zbytečného a velmi vysokého množství průmyslově přidávaného cukru v potravinách a nealkoholických nápojích, musí být tento plán převzat a přijat ministerstvy zdravotnictví.“
Zdroj: www.foodnavigator.com, vyzivadeti.cz