Vývoj konzervárenského průmyslu v ČR
Zákazníci preferují značkové konzervárenské produkty.
Segment konzerv nezahrnuje v současné době pouze klasické „vepřovky“, ale patří sem také široká škála paštik, paštikových krémů, hotových jídel a v neposlední řadě se zde ve velké míře uplatňují i výrobky typu bio.
V posledních letech se projevuje jasná stagnace v oblasti klasických konzerv (vepřové, hovězí, atd.), poptávka po paštikách je naopak velmi stabilní. Je možné pozorovat rostoucí poptávku po tzv. cestovním občerstvení a očekává se rovněž růst poptávky v oblasti hotových jídel, který je již nyní v západní Evropě zcela evidentní.
Je zřetelný dynamický vývoj oboru a s tím značný důraz kladený na kvalitu obalových technik. Z tuzemského trhu se pomalu vytrácí dovozci nabízející levné výrobky a zákazníci stále více preferují značkové produkty.
Vedle nejrůznějších novinek, které se v poslední době objevili na trhu, jasně vyniká inovativní obal, který lze v rámci této oblasti považovat za opravdu progresivní a unikátní. Je to kombinovaný obal Easy peel, spojující vlastnosti klasické plechovky (bezpečná ochrana výrobku při přepravě) a požadavek snadného otvírání. V tomto vysoce praktickém obalu je víčko z aluminiové fólie tepelně navařené na spodní plášť plechovky.
Vzhledem k tomu, že v segmentu konzerv a paštik se jedná především o potraviny nižší cenové hladiny, není důvod očekávat snižování zájmu spotřebitelů o tyto produkty. Předpokládá se, že i nadále budou tvořit důležitou část spotřebního koše.
Potravinářský zpravodaj, X, 2009, č.2, s.14
Další čísla Potravinářských zpravodajů zde