Bezpečnost potravin

Thermy – vzdělávací akce pro využívání teploměru při vaření

Vydáno: 23. 6. 2004
Autor:

Thermy je název vzdělávací kampaně pro americkou spotřebitelskou veřejnost, která je zaměřena na propagaci využívání teploměrů při přípravě jídel.

Kampaň byla zahájena na jaře roku 2000 Úřad pro bezpečnost a kontrolu potravin (Food Safety and Inspection Service – FSIS) při americkém Ministerstvu zemědělství (USDA). Kampaň je organizovaná pod heslem: „Je bezpečné si kousnout, když je teplota správná“ (v originále „It’s Safe to Bite When the Temperature is Right!“). Cílem kampaně je povzbudit spotřebitele k používání teploměrů při tepelné úpravě masa, drůbeže a výrobků z vajec. Podle tvůrců kampaně je používání teploměrů jediný způsob, jak se přesvědčit, že potraviny jsou dostatečně tepelně upravené, aby byly zničeny nebezpečné patogenní organismy, které se mohou vyskytovat v surovinách. Hodnocení podle barvy je někdy zavádějící a nelze zaručit, že pokrm byl bezpečně tepelně upraven. Podle výzkumu amerického Ministerstva zemědělství jeden ze čtyř hamburgerů zhnědne uprostřed dříve, než je bezpečně tepelně upraven.
Kampaň Thermy je skutečně celonárodní akcí, která spotřebitele oslovuje prostřednictvím televizních obrazovek a informačních letáků v maloobchodních prodejnách. Spotřebitelé jsou vyzýváni, aby používali teploměry vždy při přípravě všech pokrmů z masa, obzvláště pak z mletého masa.
Na domovských stránkách kampaně jsou k dispozici všeobecné informace o projektu, sekce často kladených otázek, informace o vhodných teploměrech dostupných na trhu, informační zdroje pro jednotlivé cílové skupiny (školitele, poskytovatele stravovacích služeb, potravinářské firmy, média), školící materiály (letáky, obrázky, loga) a informace pro děti.
Více informací na http://www.fsis.usda.gov/thermy/index.htm