Prošlé potraviny prodejním šlágrem ve Francii
Vydáno: 18. 3. 2009
Autor:
V souvislosti s finanční krizí se Francouzi snaží redukovat výdaje za potraviny tak, že nakupují zboží s prošlými datem minimální trvanlivosti.
(lid) – Ve Francii v současné době zažívají obchody s potravinářským zbožím v souvislosti s finanční krizí konjunkturu spojenou se zvýšenou poptávkou po zboží s téměř nebo úplně prošlým datem minimální trvanlivosti za diskontní ceny.
Obchody tohoto druhu rostou jako houby po dešti, uvedla tisková agentura SDA. Obavami o vlastní zdraví Francouzi zřejmě netrpí, jejich prioritním zájmem je úspora peněz.
Ve Francii je možné zboží po skončení minimální trvanlivosti prodávat i nadále. Potravinářské zboží může ztratit na kvalitě a chuti, ale neznamená automaticky ohrožení zdravotního stavu konzumentů.
Obchody profitují z toho, že supermarkety zboží krátce před uplynutím jeho minimální trvanlivosti stahují z regálů. Jiné to je u data spotřeby, kterým jsou označeny masné a mléčné výrobky. Pokud u těchto produktů dojde k propadnutí data spotřeby, není již možné je dále prodávat. Mnoho Francouzů se nyní v období hospodářské recese a nezaměstnanosti snaží ušetřit na jídle, aby mohli dostát jiným povinnostem.
Mnoho obchodů však šlo dokonce ještě dále a prodává zboží, jejichž minimální trvanlivost není prošlá o jeden den, ale o mnohem delší časový úsek. Například jeden obchod v Troyes, 200 kilometrů na jih od Paříže běžně prodává nudle, těstoviny, sušenky nebo nápoje, jejichž datum minimální trvanlivosti uplynulo již před měsíci – cena takového zboží se pohybuje na úrovni jedné třetiny ceny obvyklé v normálních supermarketech.
Frankreich: Gammel-Lebensmittel als Verkaufsschlager
[2009-03-17], www.animal-online-health.de