LIDL a KAUFLAND slíbil snížení obsahu soli a cukru ve svých privátních značkách potravin
Informace Centra zdraví, výživy a potravin SZÚ
Podle informací z médií přislíbily velké řetězce LIDL a KAUFLAND snížit obsah soli a cukru ve svých privátních značkách potravin.Ty tvoří 83% sortimentu.Vzhledem k velkému podílu na trhu v ČR je hmatatelný krok v reformulaci potravin a příspěvek k nápravě „dietárních prohřešků“ populace. Ještě loni LIDL prodával privátní jogurty s 12,8 g cukru, letos mají 11 g (to by splňovalo i limit pro prodej ve školách podle „pamlskové vyhlášky“, pokud by se jednalo o celkové cukry, ale informace médií je nejasná – jde o přidané nebo celkové cukry?) a příští rok údajně jen 10 g cukru.
Podle servru MediaGuru si „Lidl kromě cukru a soli definoval i zásady používání barviv, konzervačních látek, aromat, tuků (ztužených tuků, transmastných kyselin, nasycených a nenasycených mastných kyselin) a sladidel. Bude upřednostňovat barvicí potraviny před umělými barvivy, omezí používání konzervačních látek a upustí od používání umělých aromatických látek. Cílem je dosáhnout nižších hodnot, než určuje evropská legislativa, a zavést různá opatření pro minimalizaci různých reziduí látek v potravinách. Tuto strategii prosazuje řetězec mezinárodně na všech trzích, kde provozuje pobočky.“
Na každý pád takovou privátní aktivitu vítáme. Zdá se, že se věci sunou správným směrem. Doma bychom sami ničeho takového nejspíš nedosáhli, ale společný tlak v EU a některých západních zemích přináší své ovoce i u nás. Lidé chtějí „lepší kvalitu potravin“ vzhledem k jejich zdraví.
J.Ruprich
Zdroj: SZÚ
Foto: Shutterstock