Kuřecí maso s dohledatelným původem
Společnost Makro Cash&Carry ČR uvedla v dubnu na trh kuřecí maso s dohledatelným původem. Jedná se o evropskou novinku v označování kuřecího masa. Model značení je obdobný jako u hovězího masa.
Společnost Makro Cash&Carry ČR uvedla v dubnu na trh kuřecí maso s dohledatelným původem. Jedná se o evropskou novinku v označování kuřecího masa, která je nad rámec českých i evropských zákonů. Model značení je obdobný jako u hovězího masa, který uzákonila vyhláška Ministerstva zemědělství č. 326/2001 Sb. Nové značení kuřecího masa, které je uvedeno na trh pod vlastní značkou Metro Quality, poskytuje zákazníkovi veškeré údaje o kupovaném mase včetně jména farmy, ve které bylo kuře chováno. V případě reklamace jakéhokoli druhu lze z etikety dohledat celý proces od výkrmu živého kuřete, přes zpracování až po prodej v obchodě. Kuřata jsou vykrmována na bázi rostlinných krmiv, což se pozitivně odráží v delším období výkrmu a v kvalitnějším mase.
Cílem uvedení kuřecího masa s vysledovatelností (dohledatelností) na český trh je posílení důvěry zákazníka v kvalitu konzumovaného masa a upevnění zájmu o drůbeží maso z českých chovů.
Moderní obchod, 2003, č. 5, s. 40.