Test: Pomazánkové máslo
Cena Spotřebitele za pomazánkové máslo do Strakonic .
Test: Pomazánkové máslo
Cena Spotřebitele za pomazánkové máslo do Strakonic
V rámci Dnů bezpečnosti potravin uspořádal Q magazín spotřebitelský test pomazánkových másel. S lehkou dávkou překvapení jsme zjistili, které značky a výrobce spotřebitelé preferují, jak nakupují a čemu dávají přednost, pokud jde o kvalitu. Testované vzorky jsme předložili odbornému panelu z VŠCHT a ani tady nás neminulo – tentokrát velmi nepříjemné – překvapení v podobě plísně pod dvěma víčky s různými názvy… Ale popořadě:
V celkovém hodnocení značek, které zohledňuje výsledky všech řebříčků kvality, nákupů a známosti z obou anket, patří první místo a tedy Cena Spotřebitele značce Jihočeské pomazánkové máslo. Křišťálový hranol poputuje do Strakonic, kam společnost Madeta umístila výrobní linky na pomazánkového másla. Druhá pozice spolu s čestným uznáním náleží značce Choceňské pomazánkové máslo. Třetí místo tentokrát neudělujeme, rozdíly mezi vnímáním výrobků z Bystřice a Jaroměře jsou tak těsné, že je ani nelze spravedlivě rozsoudit. Pořadím navíc zamíchaly privátní značky, které sice v přízní zákazníků dovedně šplhají nahoru, ale na celkové třetí místo a tedy příslušné Čestné uznání nemají dost bodů.
Na trhu pomazánkových másel se bojuje
Spotřebitelé sice nemohou bezprostředně před nákupem pomazánkové máslo ochutnat, nicméně první boj o jejich přízeň probíhá tak jako tak na senzorické úrovni. Zákazníci vybírají očima, a tak se výrobci i prodejci předhánějí, aby pro ně připravili co největší uspokojení z tvaru a barvy obalu, zkrátka z designu. To samozřejmě nevylučuje zápolení o jejich peněženky, jehož ostře využívají velké obchodní řetězce.
http://www.qmagazin.cz/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=173&Itemid=156