Trend organických potravin ve východní Evropě
Vydáno: 4. 5. 2007
Autor: pospisilova
Podle zprávy společnosti pro výzkum trhu RNCOS jsou země východní Evropy hnacím motorem boomu v prodeji organických výrobků.
Podle nedávno zveřejněné zprávy společnosti pro výzkum trhu RNCOS jsou země východní Evropy hnacím motorem boomu v prodeji organických výrobků. Světový trh organických produktů dosáhl v roce 2006 hodnoty zhruba 43 mld. USD, což je v porovnání s předchozím rokem 2005 nárůst o 80 %. Společnost RNCOS předpokládá, že do roku 2010 se objem trhu organických produktů ztrojnásobí. Podle RNCOS stojí za vytvářením trhů organických potravin v zemích východní Evropy vzrůstající příjmy a zvyšující se environmentální uvědomění obyvatel. Největší domácí trhy organických výrobků jsou podle názoru RNCOS v České republice, Polsku a Maďarsku. Čeští spotřebitelé utratili údajně v roce 2006 za organické potraviny asi 18 mil. EUR. Ve zprávě se tvrdí, že hlavními faktory exploze organických potravin je „zvyšující se zdravotní uvědomění obyvatel a vzrůstající zájem o problémy životního prostředí ve většině částí prvního světa.“ Dokonce i nejmladší země EU, jako Rumunsko, mají v řadě supermarketů malá, ale významná oddělení věnovaná organické produkci. Rovněž tak vzrostl během roku 2006 americký trh dětských potravin a to o téměř 22 %. Více informací na adrese