Společnost Sara Lee informuje zákazníky o obsahu celých zrn ve svých výrobcích prostřednictvím internetu
Vydáno: 10. 8. 2007
Autor: pospisilova
Prostřednictvím speciální internetové stránky a rozsáhlé mediální kampaně chce společnost zvýšit informovanost spotřebitelů o významu celozrnných výrobků.
Společnost Sara Lee, přední světový výrobce značkových potravin a nápojů, bude jako první ve svém oboru poskytovat zákazníkům nezkreslené a srozumitelné informace o obsahu celozrnných složek v celém sortimentu svých výrobků, zejména obohaceného chleba, prostřednictvím speciální internetové stránky. Společnost Sara Lee, prodávající své výrobky pod patnácti pekařskými známkami, je prvním výrobcem, který se bezezbytku vyrovnal s problém nutričního profilu své produkce a se současným trendem zdravého stravování prosazovaným zdravotníky a umožňuje spotřebitelům získat veškeré informace o tom, co skutečně konzumují. Americká Rada pro celozrnné potraviny WGC, konstatovala, že většina Američanů nekonzumuje dostatečné množství celých zrn, a že jejich průměrná spotřeba je pouze jedna porce denně. Podle představy WGC by měla denní spotřeba činit 48 gramů (ekvivalent tří porcí), což je množství, které by mělo účinně působit proti riziku mrtvice, diabetu a srdečních onemocnění. Počet nových výrobků s označením „celozrnný“uváděných na trh v posledních letech výrazně vzrostl, konkrétně od roku 2000 do roku 2007 více než desetkrát. Nicméně podle průzkumu společnosti Sara Lee 73 % amerických matek považuje zcela mylně za celozrnný výrobek bílý chléb, přičemž více než 80 % výrobků tohoto sortimentu obsahuje celých zrn naprosté minimum. V lednu t.r. uvedla společnosti Sara Lee na trh chléb nového typu, který údajně zvýší spotřebu celých zrn v USA o miliardy gramů ročně. Chléb s názvem Soft&Smooth je 100% celozrnný výrobek, který jako první ve své kategorii kombinuje spotřebiteli žádanou chuť a konzistenci s odpovídající nutriční hodnotou. Společnost si vytkla za cíl edukaci rodin poskytováním informací o významu celých zrn a jejich obsahu ve svých výrobcích, a to jak v obohaceném bílém chlebu, tak i ve 100% celozrnných pšeničných chlebech. Informace budou dostupné prostřednictvím webové stránky jednotlivých obchodních značek a rovněž v průběhu rozsáhlé mediální kampaně uskutečněné společností, která proběhne po celé Americe a vyvrcholí počátkem nového školního roku. Více informací na adrese