Bezpečnost potravin

Ryba je dobrá, zdravá a domácí

Vydáno: 22. 8. 2008
Autor:

Tisková zpráva MZe ČR ze dne 21.8.2008.

Čtyřletou komunikační kampaň na podporu spotřeby sladkovodních ryb domácí produkce a výrobků z nich od září spustí ministerstvo zemědělství ve spolupráci s agenturou Dorland, jejíž návrh zvítězil ve veřejném výběrovém řízení. Označení „Ryba domácí“ jednak upozorňuje na zemi původu a zároveň vytváří u spotřebitele vazbu k produktu, který je tzv. potřeba „mít doma“. Projekt se zaměří na tři u nás dominantní rybí druhy: kapra, amura a tolstolobika. Náklady na kampaň ve výši přibližně 150 milionů korun putují z fondů EU.
 
„Smyslem kampaně je podpořit zájem českých spotřebitelů o produkty domácích chovatelů a zpracovatelů ryb. Ti zatím většinu produkce směřují na zahraniční trhy, protože na domácím není poptávka,“ vysvětluje ministr zemědělství Petr Gandalovič.  „Chceme navrátit rybím produktům jejich místo v českém jídelníčku, a tak podpořit zdravý životní styl populace. Česká republika totiž patří k předním producentům sladkovodních ryb v rámci EU, ale jejich spotřeba u nás  za evropským průměrem zaostává,“ dodává ministr.
 
Datum oficiálního zahájení kampaně bylo stanoveno na 1. září a kampaň poběží po dobu čtyř následujících let ve formě TV spotů, inzerce v magazínech a v odborném tisku, internetové prezentace, road show, veletrhů a výstav, kuchařské show a dalších akcí pro veřejnost.
 
V roce 2008 začíná kampaň tzv. varováním ohledně nízké spotřeby ryb v České republice, na to navazuje představování jednotlivých druhů ryb (kapr, amur, tolstolobik a další) a jejich specifik. V dalších letech až do roku 2011 pak následuje prezentace jednotlivých benefitů rybího masa a rybích produktů, jakými jsou vedle chutnosti a možnosti rozmanitých příprav především prospěšnost pro zdraví.
 
Pro období 2007-2013 je na Operační program rybářství určena přibližně miliarda korun.
 
Petr Vorlíček, tiskový mluvčí MZe