Bezpečnost potravin

Roste popularita “potravin pro krásu”

Vydáno: 15. 9. 2009
Autor:

Potraviny a nápoje na podporu pěkného vzhledu představují rychle se rozvíjející segment potravinářského průmyslu.

Podle společnosti Mintel roste zájem spotřebitelů o potraviny a nápoje, které podporují pěkný vzhled. Průzkum společnosti Mintel mezi americkými ženami ve věku 18–25 let ukázal, že jedna z pěti žen má zájem vyzkoušet funkční nápoje na podporu vzhledu. Tento počet ve skutečnosti ukazuje na šanci nového segmentu tzv. “beauty” průmyslu. Počet potravin a nápojů uvedených na světový trh s tím, že podporují vzhled, vzrostl od roku 2005 do roku 2008 o 306 %. Ve stejném období bylo na světový trh uvedeno pouze o 35 % více potravin a nápojů. V roce 2009 již bylo uvedeno na trh 300 potravin a nápojů s tvrzením, že podporují krásu, což je více než za celý rok 2008.
 
Společnost Kracie Foods uvedla na trh ovocné snacky obsahující sušené mango, ananas, papaju a brusinky, které jsou potaženy kolagenem. Jsou určeny ženám ve věku 20–40 let, které pečují o svoji pokožku.
Jiným novým výrobkem pro krásu, který byl uveden na trh v Austrálii pod názvem Tea Tonic™, je čaj s účinky na pleť. Tvrdí, že napomáhá “revitalizovat každou buňku v těle a je správnou volbou k dosažení nádherné zářivé pokožky a pleti”.
 
Aktuální inovace v sektoru “beauty products” se vystavují na právě probíhající výstavě HBA Expo (15.–17.9.2009).
 

Zdroj: IFT (14.9.2009)

Potraviny pro krásu