Bezpečnost potravin

Kampaň proti obezitě ve Francii

Vydáno: 1. 10. 2005
Autor:

Francie propaguje v televizi a v kině v rámci zdravotně nutričního programu PNNS snižování spotřeby sladkostí a sladkých nápojů a zvyšování spotřeby chleba a brambor.

Francouzské ministerstvo zdravotnictví vyhlásilo v rámci Národního zdravotně nutričního programu (PNNS) kampaň, od které se očekává zvýšení spotřeby komplexních sacharidů a snížení spotřeby cukru, který je hlavní příčinou obezity, diabetu 2. typu a zubního kazu. Vyzývá ke snížení konzumace cukrářských výrobků, čokolády, zmrzlin a sladkých nápojů.

Na rozdíl od vysoké spotřeby cukru, spotřeba chleba a brambor během posledních 30 let ve Francii stále klesá. Kampaň běží v televizi a v kinech ve stejném čase jako reklama na nový film „Harry Potter“. Je speciálně zaměřena na ženy, a to jak z hlediska jejich vlstní stravy, tak výživy dětí.

Podle zprávy „International Obesity Task Force“ (IOTF) je v Evropě jedno z pěti dětí obézní nebo trpí nadváhou. Největší problém je ve středomořských zemích, kde podíl těchto dětí přesahuje 30 % (více než v USA). Například ve Francii i v ČR problém ještě není tak hrozivý.

 

EU Food Law, 2005, č. 225, s. 14