Bezpečnost potravin

Americký program 3-A-Day of Dairy

Vydáno: 29. 4. 2005
Autor:

Výrobky se značkou Lactaid se zviditelňují podporou programu propagujícího konzumaci nejméně 2-3 porcí mléčných výrobků denně. Definuje se velikost porce.

Americký program 3-A-Day of Dairy
Výrobky se značkou Lactaid se zviditelňují podporou programu propagujícího konzumaci nejméně 2-3 porcí mléčných výrobků denně. Definuje se velikost porce.
Značka „Lactaid“ 
 (výrobky na bázi mléka a doplňky stravy) vytvořila nové partnerství s kampaní 3-A-Day of Dairy“ vyhlášenou Národní mlékárenskou radou (National Dairy Council, USA) a propagující v souladu s posledními výživovými doporučeními USA (vzhledem k nedostatku vápníku u americké populace) nejméně 2 až 3 porce mléčných výrobků denně, a stala se jejím hlavním sponzorem. Podporuje spotřebitelské aktivity, které šíří “mléčné jídelníčky“ kombinované s produkty značky Lactaid i mezi osoby se symptomy laktózové intolerance.

Znázornění loga „3-A-Day“ na výrobku má spotřebitelům připomínat potřebu konzumace mléka, sýrů a jogurtů pro zdravé kosti a celkové zdraví. Vedle vápníku je zdůrazňován obsah dalších esenciálních živin v mléce: draslík, fosfor, bílkoviny, vitaminy A, D, B12, riboflavin a niacin.

Za jednu porci mléka se považuje jeden šálek (8 uncí, tj. ca 225 g), za jednu porci sýra 28–43 g (1-1,5 uncí), za jednu porci jogurtu 170–225 g (6-8 uncí).

 

Dairy Foods, 106, 2005, č. 4, s. 15