Zlepšení logistických procesů při transportu vajec
Vydáno: 1. 12. 2008
Autor:
Využití zvláštních flexibilních inovačních technik v procesu výroby vajec.
Individuální řešení pro dopravu a transport vajec jsou výsledkem odborné činnosti ve společnosti Lubing v nizozemském Barnstorfu.
Pro každou slepičí farmu se používá řešení vytvořené na míru. Takovým způsobem mohou být poskytované činnosti prostřednictvím jednotlivých operací. Technici tohoto podniku používají a rozvíjejí činnost různých dopravních systémů: Zakřiveného dopravníku, tyčového dopravníku a strmého dopravníkového systému „Climber“.
Zakřivený dopravník je vybudován podle požadavků následujícího konceptu:
· Nejvyšší funkční bezpečnost při minimálních nákladech na jeho údržbu.
· Stavebnicový princip a prvky, kde jsou uplatňovány veškeré myslitelné požadavky od místa naplnění, včetně vedení x-libovolných zatáček, zdolání veškerých výškových rozdílů, stejně tak jako zdolání větších vzdáleností.
· Šířka dopravníku, odstupňovaná od 200 mm do 750 mm.
· Výkon dopravníku od 15 000 vajec za hodinu do množství přes 65 000 vajec za hodinu.
· Optimální ekonomická efektivnost, to znamená tak malé detaily použité techniky jak je to jen nezbytné.
Tyčový dopravník je sestaven takovým způsobem, že je jednoduchým prostředkem vhodným k tomuto účelu a zároveň výhodným z hlediska nákladů. Přes promyšlenou stavebnicovou soustavu se dá tyčový lineární dopravník individuálně přizpůsobit požadovaným podmínkám drůbežářských provozů.
Strmý dopravníkový systém „Climber“ je používán pro přechodný transport vajec s extrémním stoupáním. Dopravník pracuje se dvěma vně vedenými kulatými článkovými řetězy, které jsou vzájemně spojeny příčkami.
To zajišťuje nejvyšší funkční bezpečnost. Články nástavců z umělé hmoty tvoří řetěz dopravníku, jsou jeho nejdůležitějšími částmi, které umožňují stoupání nebo klesání až do výše 60°. Ve středu dopravníku nejsou použity žádné opěrné nebo vodící články, které by oddělovaly nebo odkloňovaly proud transportovaných vajec.
DGS, 2008, 60, č. 31, s. 18-19 ISSN 0948-4221