Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA

Přidat článek TOP 10 trendů v sektoru potravin a nápojů do kategorie

Technologie, technika, výzkum, odborné časopisy - Archiv > Technologie, technika, výzkum, odborné časopisy - Archiv> Potravinářství - Archiv

TOP 10 trendů v sektoru potravin a nápojů

Vydáno: 25.4.2007
Tisk článku
Autor: Ing. Marta Pospíšilová
Přehled trendů, které v příštích letech ovlivní nákup potravin a nápojů. Požadavky spotřebitelů.
Institut potravinářských technologů (IFT) v USA uveřejnil v dubnovém vydání časopisu Food Technology článek pod názvem “TOP 10 Food Trends” – deset trendů v potravinářském průmyslu, které ovlivní v příštích několika letech nákup potravin a nápojů (viz příloha). K těmto trendům patří:
 
1. Větší konzumace potravin doma. Více než tři čtvrtiny nakupujících uvedly, že v roce 2006 z ekonomických důvodů konzumovaly minimálně pět dní v týdnu hlavní pokrm doma.
 
2. Slovní propagace potravin. Aby nový výrobek uspěl na trhu, musí být vychválen způsobem, který zaujme kupující.
 
3. Tvar a funkce. V roce 2006 byly v Severní Americe nejrychleji rostoucí kategorií potravin/nápojů tzv. starters, následovaly nápoje pro sportovce/energetické nápoje, čerstvé polévky, snacky pro děti atd.
 
4. Senzorické vjemy. Existuje nový trend v textuře – křupavost.
 
5. Výrobky pro děti. V rozmezí let 2005–2015 se zvýší počet Američanů ve věku do pěti let o 10 % a ve věku 6–11 let o 4,1 %; počet mladistvých ve věku od 12–17 let se sníží o 3 %.
 
6. Výrobky bez nežádoucích přísad (např. bez obsahu transizomerů mastných kyselin, bez lepku).
 
7. Lokální charakter výrobku. Dosud nejvíce požadovaným atributem výrobku byla čerstvost. Nově se objevují výrobky s popisem typu: lokální, řemeslný, přírodní, z ekologické produkce aj. Tyto popisy se ve zvýšené míře používají k signalizaci čerstvosti, vysoké kvality, autentičnosti a lepších organoleptických vlastností.
 
8. Potraviny s prospěchem pro zdraví. Více než třetinu nakupujících ovlivňuje, zda potravina má vliv na snížení zdravotního rizika.
 
9. Nápoje příští generace. Nápoje v roce 2006 představovaly značný potenciál na úspěch (na profitu 10 výrobků se nápoje podílely v šesti případech). Energetické nápoje zaznamenaly růst o 44 %, chlazené čaje o 30 %, RTD (ready-to-drink) čaje/káva o 26 %, balená voda o 20 %, nápoje pro sportovce o 11 %, pivo o 11 %.
 
10. Snacky a mini pokrmy. V trendu jsou nové výrobky pro konzumaci pozdě v noci, malé porce pro seniory/ženy, teenagery, sdružující se mládež po škole, k zasycení před obědem. V roce 2007 budou snacky a nealkoholické nápoj nejrychleji rostoucím sektorem v restauracích (předpokládaný růst o 8,8 %).
 
U jednotlivých trendů jsou uvedeny konkrétní výrobky, které jsou již na trhu a u nichž se očekává další pozitivní vývoj.
 
Příloha: TOP 10 Food Trends (pdf, 7,42 MB)
 
IFT
Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2018