Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách

Přidat článek Ryba je dobrá, zdravá a domácí do kategorie

Výživa - Archiv > Výživa - Archiv> Potravinářství - Archiv
TZ MZe ČR > Zdroje ICBP - Archiv> TZ MZe ČR> Zdroje ICBP - Archiv

Ryba je dobrá, zdravá a domácí

Vydáno: 22.8.2008
Tisk článku
Autor: Ing. Alexandra Kvasničková
Tisková zpráva MZe ČR ze dne 21.8.2008.
Čtyřletou komunikační kampaň na podporu spotřeby sladkovodních ryb domácí produkce a výrobků z nich od září spustí ministerstvo zemědělství ve spolupráci s agenturou Dorland, jejíž návrh zvítězil ve veřejném výběrovém řízení. Označení „Ryba domácí“ jednak upozorňuje na zemi původu a zároveň vytváří u spotřebitele vazbu k produktu, který je tzv. potřeba „mít doma“. Projekt se zaměří na tři u nás dominantní rybí druhy: kapra, amura a tolstolobika. Náklady na kampaň ve výši přibližně 150 milionů korun putují z fondů EU.
 
„Smyslem kampaně je podpořit zájem českých spotřebitelů o produkty domácích chovatelů a zpracovatelů ryb. Ti zatím většinu produkce směřují na zahraniční trhy, protože na domácím není poptávka,“ vysvětluje ministr zemědělství Petr Gandalovič.  „Chceme navrátit rybím produktům jejich místo v českém jídelníčku, a tak podpořit zdravý životní styl populace. Česká republika totiž patří k předním producentům sladkovodních ryb v rámci EU, ale jejich spotřeba u nás  za evropským průměrem zaostává,“ dodává ministr.
 
Datum oficiálního zahájení kampaně bylo stanoveno na 1. září a kampaň poběží po dobu čtyř následujících let ve formě TV spotů, inzerce v magazínech a v odborném tisku, internetové prezentace, road show, veletrhů a výstav, kuchařské show a dalších akcí pro veřejnost.
 
V roce 2008 začíná kampaň tzv. varováním ohledně nízké spotřeby ryb v České republice, na to navazuje představování jednotlivých druhů ryb (kapr, amur, tolstolobik a další) a jejich specifik. V dalších letech až do roku 2011 pak následuje prezentace jednotlivých benefitů rybího masa a rybích produktů, jakými jsou vedle chutnosti a možnosti rozmanitých příprav především prospěšnost pro zdraví.
 
Pro období 2007-2013 je na Operační program rybářství určena přibližně miliarda korun.
 
Petr Vorlíček, tiskový mluvčí MZe
Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2021