Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách

Přidat článek Trh pro funkční potraviny a nápoje do kategorie

Zvláštní výživa > Výživa - Archiv> Zvláštní výživa> Výživa - Archiv

Trh pro funkční potraviny a nápoje

Vydáno: 2.7.2009
Tisk článku
Autor: Ing. Alexandra Kvasničková
Trh v roce 2008.
Ve 4. vydání zprávy “Functional Food and Beverages” uvádí Packaged Facts zajišťující výzkum trhu, že se trh pro funkční potraviny a nápoje v USA v roce 2009 zvýšil o 6 % a dosáhl téměř 31 miliard USD. I když rostl, došlo k poklesu růstu, neboť v roce 2007 byl růst 8 % a trh dosahoval 29 miliard USD.
Největší počet nových funkčních výrobků uvedla na trh firma Coca-Cola (70), následovala firma Nestlé (58) a skupina Danone (49). Hlavním funkčním výrobkem byl jogurt. Packaged Facts očekává, že trh s funkčními potravinami a nápoji nadále poroste a v roce 2013 dosáhne 43 miliard USD.
Asie a oblast Pacifiku zůstanou na přední pozici z hlediska uvádění funkčních potravin na trh. Podle firmy pro výzkum trhu zde bylo v roce 2008 uvedeno na trh 32 % všech výrobků uváděných na trh neboli 1025 výrobků z celkového počtu 3 181. Nejvyšší růst v zavádění nových funkčních potravin se očekává v Latinské Americe (v roce 2004 bylo na trhu 23 výrobků, v roce 2008 již 264 výrobků).
Podle studie vypracované Packaged Facts jsou kromě jogurtu a cukrovinek všechny nově zaváděné výrobky v oblasti Asie/Pacifik z kategorie nápojů.
 
Zdroj: Food Business News 5, 2009, č.7, s. 26–28
Objednávka kopie článku
Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2021