Bezpečnost potravin

Trendy v prodeji potravin podle Datamonitoru

Vydáno: 14. 12. 2006
Autor:

Trendem potravinářského průmyslu v příštím roce bude podle informací společnosti pro výzkum trhu Datamonitor produkce nápojů a potravin pro redukční diety, potravin vyvolávajících pocity sytosti a zvyšujících imunitu.

Podle informací společnosti pro výzkum trhu Datamonitor (přední světový provider online dat, analýz a prognóz pro klíčové průmyslové sektory) bude v příštím roce trendem potravinářského průmyslu produkce nápojů a potravin pro redukční diety, výrobků vyvolávajících pocity sytosti a zvyšujících imunitu. Zejména se pro rok 2007 počítá s uvedením na trh nových nápojů společností Coca-Cola, Nestle a Elite FX, určených ke snižování hmotnosti prostřednictvím jejich pravidelné konzumace. Společnosti Coca-Cola a Nestle se podílejí na výrobě nápojů Enviga Energy Drink, které budou uvedeny do prodeje v USA a Evropě, společnost Elite FX vyrábí nápoj Celsius, určený ke „spalování kalorií“, který obsahuje mj. zelený čaj získávaný z listů Camellia Sinensis s obsahem EGCG (epigallokatechin gallát), kofein a zázvor. Potraviny a nápoje vyvolávající pocity sytosti jsou určeny k omezování chuti na jídlo. Všechny zmiňované výrobky z kategorie funkčních potravin by měly napomoci ke snižování nadváhy populace. Hitem roku 2007 budou rovněž potraviny a nápoje zvyšující imunitu, přičemž se počítá hlavně se zájmem spotřebitelů o probiotické a podobné výrobky vzhledem k nastávající sezóně chřipek. Více informací na adrese