Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA

Přidat článek Tisková zpráva Potravinářské komory ČR 5. 2. 2007 do kategorie

Značení potravin - Archiv > Značení potravin - Archiv> Potravinářství - Archiv
Výživa - Archiv > Výživa - Archiv> Potravinářství - Archiv

Tisková zpráva Potravinářské komory ČR 5. 2. 2007

Vydáno: 6.2.2007
Tisk článku
Autor: Ing. Marta Pospíšilová
Kampaň Najdi si svého výrobce propaguje kvalitní potraviny
Již více než rok pomáhá Potravinářská komora ČR spotřebitelům v orientaci na trhu s českými potravinářskými výrobky. Děje se tak prostřednictvím kampaně pod názvem „Najdi si svého výrobce“. Na internetové adrese http://vyrobci.foodnet.cz je spotřebitelům k dispozici přehledná, podle oborů a krajů členěná databáze významných domácích potravinářských výrobců včetně sortimentu jejich výrobků. Cílem projektu je, aby se spotřebitel snadno orientoval v nabídce potravinářských produktů a seznámil se s tím, z jakých surovin a složek se vyrábějí.

Kampaň „Najdi si svého výrobce“ se zaměřuje na to, aby spotřebitel nakupoval kvalitní potraviny. Na výše uvedené internetové adrese je k dispozici slovníček pojmů, který obsahuje termíny jak z oblasti výroby potravin, tak z oblasti účinků potravin na zdraví. Spotřebiteli se tak nabízí možnost naučit se orientovat v základních pojmech a kvalifikovaně se rozhodovat, zda příslušný výrobek koupit nebo ne. V budoucnu bude databáze obsahovat podrobné údaje o složení výrobků, nutričních hodnotách a doporučeních.

Hlavní cíle kampaně „Najdi si svého výrobce“ lze shrnout následovně: „Vyberte si toho výrobce, jehož výrobky vám nejvíce vyhovují. My vám o něm poskytneme další informace a garanci solidnosti a vy budete spokojenější. V případě problémů se pak nemusíte obracet na kontrolní orgány, ale přímo na výrobce - ten už pro vás nebude anonymní - nebo na nás a řešení budou ve vašem zájmu.“

Kampaní se Potravinářská komora ČR snaží obrátit pozornost spotřebitelů od levných zahraničních ke kvalitním domácím potravinám.
Komora nechce vytvářet povědomí, že levný výrobek je automaticky špatný. Spíše chce kupující podporovat ve výběru domácích potravinářských výrobků, které nesou jasnou identifikaci svých výrobců. Dá se předpokládat, že se k těmto výrobkům bude spotřebitel s větší pravděpodobností vracet. Zpracovaná databáze proto obsahuje i odkazy na internetové stránky výrobců. Součástí projektu je odborné poradenství: zákazník má možnost prostřednictvím internetu pokládat dotazy odborníkům na potravinářství, zdravotnictví a výživu.

Registr výrobců potravin se průběžně rozšiřuje. Podmínkou pro zařazení do registru není pouze působnost firmy na území ČR, ale rovněž používání výhradně domácích surovin při výrobě.

Výrobci splňující daná kritéria se mohou do databáze hlásit prostřednictvím sekretariátu Potravinářské komory ČR. Podrobnější informace poskytuje Lenka Schrollerová na elektronické adrese schrollerova@foodnet.cz .

Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2021