Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách

Přidat článek Propagace regionálních potravin do kategorie

Informace pro spotřebitele > Informace pro spotřebitele

Propagace regionálních potravin

Vydáno: 25.2.2010
Tisk článku
Agrární komora zviditelňuje vítěze regionálních kol soutěží.

Čeští zemědělci i potravináři dlouhodobě poukazují na rostoucí podíl zahraničních potravin na pultech tuzemských obchodů. Ty jsou podle nich sice levnější, často však kvalitativně za domácími výrobky zaostávají. Podíl zahraničních mléčných výrobků se zvýšil za posledních 5 let o sedminu na 27 %. Z dovozu je již více než polovina vepřového a přes třetinu hovězího masa.
Agrární komory v regionech  podporují již 4 roky soutěže o nejlepší místní speciality. Každý kraj má své logo, které na svých potravinářských výrobcích mohou nosit jen ti nejlepší. Např. Pardubický region má pro vítěze logo MLS Pardubického kraje, Jihočeši logo Chutná hezky jihočesky, Zlínský kraj má logo Perla Zlínského kraje; každý kraj má jiné napadité logo.
Agrární komora, která se snaží kvalitní regionální výrobky podporovat, před koncem minulého roku  představila na tiskové konferenci tři regiony a jejich vítězné firmy.

Regionální výrobci mají problém i s velice kvalitními výrobky obstát v cenovém diktátu obchodních řetězců. Naši výrobci vidí chybu především v tom, že žádný z potravinových řetězců není v českých rukách. To se projevuje i na prodávaném sortimentu.
Nedávný průzkum v oblasti mléčných výrobků ukázal, že supermarkety v česku více než 60 % sortimentu dováží ze zahraničí. Tentýž řetězec ve své domovině přitom nabízí své domácí výrobky z více než 70 %.
Český spotřebitel stále klade důraz především na cenu výrobků, Čechům chybí „potravinový patriotismus“ Němců nebo Francouzů. Ti jednoznačně preferují domácí potraviny před dováženými.

Řeznicko-uzenářské noviny XIX, 2010, č.1, s. 7

Regionální vítězné potraviny zaručují pestrost a kvalitu
Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2021