Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA

Přidat článek Prodej čokoládových sušenek ve Velké  Británii klesá do kategorie

Vlivy na zdraví - Archiv > Vlivy na zdraví - Archiv> Potravinářství - Archiv

Prodej čokoládových sušenek ve Velké  Británii klesá

Vydáno: 18.8.2007
Tisk článku
Autor: Ing. Marta Pospíšilová
Prodej čokoládových sušenek a jemného pečiva poklesl v důsledku přeorientovávání britských spotřebitelů na zdravější varianty pečiva v období 2001–2006 o 17 %.
Podle posledních údajů britské společnosti Mintel poklesl v důsledku přeorientovávání spotřebitelů na zdravější varianty pečiva v období 2001–2006 prodej čokoládových sušenek a jemného pečiva o 17 %. Objem trhu čokoládových biskvitů dosáhl podle zprávy v roce 2006 hodnoty 353 mil. £ v porovnání s 427 mil. £ v roce 2001, zatímco prodej zdravějších biskvitů vzrostl během téhož období z 34 mil. £ na 316 mil. £. Ve zprávě společnosti se poukazuje i na skutečnost, že díky vládním programům školního stravování zaměřeným na snižování obezity školní mládeže se rovněž snížila obliba konzumace různých druhů dětských biskvitů a čokoládového pečiva. Nicméně celkový prodej biskvitů vzrostl v období 2001–2006 o 23,9 %, přičemž objem trhu dosáhl v roce 2006 hodnoty 1 462 mil. £. Největší nárůst trhu zaznamenal sektor speciálních biskvitů, který se v období 2001–2006 zvýšil o 43,8 % . Trh zdravějších biskvitů obsahujících oves, med a celá cereální zrna vzrostl ve stejném období o 11,7 % . Prodej biskvitů Go Ahead z řady výrobků s pozitivním zdravotním účinkem McVitie's vzrostl o 10,7 %, zatímco prodej sušenek Digestive biscuit (sušenky vyráběné od roku 1892, původně inzerované jako výrobek s údajným efektem na zažívání, obsahující hrubou pšeničnou mouku, částečně hydrogenovaný rostlinný olej, cukr, celozrnnou mouku, odtučněné mléko invertní cukr, rozinky a sůl) a sušenek k čaji Rich Tea biscuits (tradiční sušenky většinou při konzumaci namáčené do čaje, obsahující pšeničnou mouku, cukr, rostlinný olej a sladový extrakt, většinou máčené v čokoládě) se snížil o 10,3, resp. 11,1 %. Tato skutečnost potvrzuje zvýšený zájem spotřebitelů o zdravější verze pečiva v porovnání s tradičními druhy. V současné době již pouze 15 % Britů si denně dopřává čokoládové biskvity, které jsou nahrazovány zdravějšími snacky. Starší populace nad 65 let ovšem u staré dobré britské tradice ranních sušenek většinou zůstává.
http://www.nutraingredients.com/news/ng.asp?n=78703-mintel-biscuit-obesity
                      
Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2018