Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA

Přidat článek Penny Market dále klame o „České kvalitě“ do kategorie

Značení potravin - Archiv > Značení potravin - Archiv> Potravinářství - Archiv
Aktuality DO > Aktuality DO
Aktuality > Aktuality

Penny Market dále klame o „České kvalitě“

Vydáno: 22.2.2012
Tisk článku
Autor: SZPI
Tisková zpráva SZPI ze dne 21. 2. 2012.

SZPI vykonala opakované kontroly, jejichž cílem bylo ověřit, zda a jak naplňuje řetězec Penny Market opatření, podle nějž měl zajistit, aby nedocházelo ke klamání spotřebitelů při nabízení výrobků pod visačkou Česká kvalita. Inspektoři zjistili, že uložená opatření nebyla dosud splněna.

Zboží označené v prodejnách etiketou s nápisem „Česká kvalita“ a vlajkou ČR má v některých případech původ mimo Českou republiku. Ve spotřebitelích je tak vyvolán mylný dojem, že si kupují potravinu vyrobenou v České republice.

Řetězec používá ve své propagaci v souvislosti s nápisem „Česká kvalita“ i další obdobná spojení, jako je „nakupujte hezky česky“, „od českých farmářů“, „široká nabídku českých značek“, „regionální dodavatelé“ apod.

Původní zjištění se týkalo tří výrobků původem z Polska a Slovenska, které byly takto prezentovány. Při následných kontrolách byly zjištěny i další klamavě nabízené potraviny.

Visačkou „OD ČESKÝCH PEKAŘŮ” byl označen selský chléb německého výrobce. U štítku „OD ČESKÝCH ŘEZNÍKŮ“ mohli zákazníci najít salám s pepřem, salám se sýrem a kořením a salám s paprikou a pepřem, všechny taktéž vyrobené v Německu.

Jako „Česká kvalita“ bylo označeno i následující zboží:

Název výrobku

 

Na obalu deklarovaná země původu, příp. vyrobeno v:

HERO Sunar original

Velká Británie

HERO Sunar complex 2

Velká Británie

HERO Sunar complex 3

Velká Británie

Fresci Paprika červená řezaná

Polsko

Mochovská směs

Rakousko

Bohemia sticks s příchutí jemný kečup

Rakousko

MON CHÉRI FERRERO

Německo

Tanja citronek

Řecko

TEEKANNE EARL GREY

EU

TEEKANNE GREEN TEA

EU

Olio, extra panenský olivový olej

Itálie

VÍNO MIKULOV, Svätovavrinecké

Slovensko

VÍNO MIKULOV, Rizling vlašský

Slovensko

Jánošík,Gazdovská pařenice Uzená

Slovensko

Yoplait Light Extra porce ovoce

Francie

Zott Jogobella jogurt

Německo

Activia tvarohová

Polsko

 
SZPI považuje tento přístup za flagrantní porušení potravinového práva a správní řízení o uložení pokuty bude zahájeno nejen za klamání spotřebitele, ale i nesplnění opatření, které bylo řetězci uloženo.

Zpracoval: Michal Spáčil, tiskový mluvčí


Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2018