Nový typ mléka na americkém trhu
Vydáno: 8. 8. 2008
Autor:
Dvojnásobná cena nového druhu mléka na americkém trhu oproti mléku konvenčnímu je daní za zvýšenou péči o dojnice v tzv. „humánních chovech".
[http://www.agronavigator.cz/UserFiles/Image/Nehasilova/pet_02.jpg]Na americkém trhu se jako novinka objevil nový typ mléčného výrobku – mléko z chovů s „humánním přístupem ke zvířatům“. Vyzdvihnutí šetrného způsobu produkce mléka je ústředním bodem reklamní kampaně, doprovázející uvedení mléka na trh. Mléko je produkováno rodinnými farmami a jeho cena je oproti konvenčními mléku dvojnásobná. Zemědělské podniky podléhají dozoru a certifikaci americké organizace na ochranu zvířat „Humane Association“.
Pokud chce farmář produkovat mléko realizované na trhu pod obchodní značkou „Red Barn Family Farms“ nesmí kromě jiného používat růstový hormon a péči o dojnice a dojení musejí vykonávat pouze rodinní příslušníci. Tento výrobek polarizuje americké mlékařství: na jedné straně jsou zastánci, kteří vyprofilování takového odvětví vítají a na druhé straně stojí odpůrci, kteří poukazují na skutečnost, že i v ostatních stádech se chovatelé o krávy dobře a pečlivě starají.
Humane Milch. Primus, 2008, č. 6, s. 4