Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA

Přidat článek Deset potravin s nejlepší antioxidační schopností do kategorie

Vlivy na zdraví - Archiv > Vlivy na zdraví - Archiv> Potravinářství - Archiv

Deset potravin s nejlepší antioxidační schopností

Vydáno: 5.9.2007
Tisk článku
V padesátých letech minulého století biologivé zjistili, že mnoho chorob je spojeno s účinkem volných radikálů. Dietologové nyní sestavili seznam deseti potravin s nejvyšší antioxidační schopností.
     V padesátých letech minulého století biologové zjistili, že mnoho chorob, včetně onemocnění srdce, cévní mozkové příhody, rakoviny, cukrovky, šedých zákalů a neurodegenerativních chorob (Alzheimerova choroba, Parkinsonova choroba), je spojeno s účinkem volných radikálů. Jde o chemické sloučeniny s nepárovými elektrony, které ve svém okolí spalují téměř všechno a  přitom produkují velké množství nových radikálů. Volným radikálům není možné se úplně vyhnout. Z kyslíku, který vdechujeme, se vytvoří celé jedno procento radikálů. Stravou bohatou na ovoce, zeleninu a některé potraviny, dokáže človek omezovat účinek volných radikálů. Američtí dietologové zhodnotili antioxidační schopnost 130 běžných potravin a na základě toho vypracovali seznam deseti nejvhodnějších druhů potravin. Uvedené hodnoty vyjadřují antioxidační kapacitu 100 g látky v mikromolech TE (troloxový ekvivalent; trolox je derivát vitaminu E a používá se jako standardní jednotka antioxidační schopnosti). Pro porovnání – 100 g celozrnného chleba obsahuje 1 421 mikromolů TE: 1. pekanové ořechy - 17 940, 2. mexická fazole – 14 920, 3. červená fazole, 4. vlašské ořechy - 13 542, 5. západoamerická fazole - 12 358, 6. lískové ořechy – 9 644, 7. brusinky – 9 456, 8. artyčoky – 9 410, 9. borůvky – 9 260, 10. švestky – 8 578.
http://www.nasepole.sk/pole07/clanok.asp?ArticleID=5
Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2018