Česky
Informační centrum bezpečnosti potravin Ministerstva zemědělství, Těšnov 65/17, Praha 1, 11000, tel.: 221 811 111, e-mail: info@mze.cz

Uživatelský přístup

 
 

Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Food-safety scientists wanted
Food-safety scientists wanted

Přidat článek Po projektu FLABEL následuje projekt CLYMBOL do kategorie

Označování potravin > Označování potravin
Aktuality > Aktuality

Po projektu FLABEL následuje projekt CLYMBOL

Vydáno: 7.2.2013
Tisk článku
Autor: Ing. Irena Suková
Na projektu CLYMBOL (2012 – 2016), který zkoumá spotřebitelskou odezvu značek odkazujících na vliv na zdraví, se podílí 14 evropských států.

Jedním z výsledků 3,5letého evropského projektu FLABEL (2008 – 2011, 7. rámcový program) je závěr, že zdravotní motivace je významným podnětem k využívání údajů o výživové hodnotě. Také je důležité, aby údaje o výživové hodnotě byly uváděny jednotně, a tím byly pro spotřebitele jednoduchou pomůckou.
Na projekt FLABEL navazuje projekt CLYMBOL (Role of health related claims and symbols in consumer behaviour), který začal v září 2012. Do r. 2016 má 14 evropských týmů zkoumat otázku, zda spotřebitel dává při nákupu přednost značce zaměřené na zdraví.
Na projektu jsou zúčastněny univerzity Oxford, Wageningen, Kodaň a další instituce. Empirické studie budou prováděny ve spolupráci s řetězcem Globus. V projektu jsou mj. plánovány studie „eyetracking“, při nichž je zaznamenána okamžitá reakce spotřebitelů a vyhodnoceny tzv. panelové údaje. Příslušné osoby mají být následně v pravidelných intervalech dotazovány k příslušnému tématu.

Dtsch. Lebensm. Rdsch., 109, 2013, č. 1, s. 5